dyżury w roku szkolnym 2022/203
PEDAGOG SPECJALNY – Anna Nowak
Poniedziałek:
- 745 – 945 – zajęcia specjalistyczne
- 945 – 1345 – pedagog
- 1345 – 1445 – zajęcia specjalistyczne
Środa:
- 1030 – 1230 – zajęcia specjalistyczne
- 1230 – 1330 – pedagog
- 1330 – 1530 – zajęcia specjalistyczne
Czwartek:
- 1130 – 1230 –pedagog
- 1230 – 1330 – zajęcia specjalistyczne z uczniami
12.30-14.00 | 11.35-14.00 | |||
12:15 – 13:15 ul. Hallera | ul. Kamienna | 10:00 - 11:45 ul. Hallera 12:30 - 13:30 ul. Hallera | 11:45 - 12:30 ul. Hallera |
ZAKRES OBOWIĄZKÓW PEDAGOGA SZKOLNEGO
- Diagnozowanie środowiska ucznia.
- Rozpoznawanie potencjalnych możliwości oraz indywidualnych potrzeb ucznia i umożliwianie ich zaspokojenia.
- Rozpoznawanie przyczyn niepowodzeń szkolnych i trudności w nauce.
- Wspieranie ucznia z wybitnymi uzdolnieniami.
- Organizowanie i prowadzenie różnych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów, rodziców i nauczycieli.
- Podejmowanie działań wychowawczych i profilaktycznych wynikających z programu wychowawczego i profilaktyki szkoły w stosunku do uczniów.
- Wspieranie działań wychowawczych i opiekuńczych nauczycieli, wynikających z programów wychowawczego i profilaktyki.
- Wspieranie bieżących działań wychowawczych i opiekuńczych nauczycieli.
- Planowanie i koordynowanie zadań realizowanych przez szkołę na rzecz uczniów, rodziców, nauczycieli w zakresie wyboru zawodu i kierunku dalszego kształcenia.
- Działanie na rzecz zorganizowania opieki i pomocy materialnej uczniom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej.
- Wykonywanie innych bieżących zadań związanych z działalnością dydaktyczno-wychowawczą szkoły zleconych przez dyrektora szkoły.
- Zadania organizacyjne:
a) Prowadzenie dokumentacji pedagoga (dziennik pedagoga z rejestrem przyjęć oraz indywidualne teczki dzieci zawierające dokumentację prowadzonych badań). b) Uczestniczenie w radach pedagogicznych.
c) Sprawozdanie ze swojej działalności (2 razy w roku).
ZAKRES OBOWIĄZKÓW PSYCHOLOGA SZKOLNEGO
- Prowadzenie badań i działań diagnostycznych dotyczących uczniów, w tym diagnozowanie potencjalnych możliwości oraz wspieranie mocnych stron ucznia.
- Diagnozowanie sytuacji wychowawczych w celu wspierania rozwoju ucznia, określenia odpowiednich form pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w tym działań profilaktycznych, mediacyjnych i interwencyjnych wobec uczniów, rodziców i nauczycieli.
- Organizowanie i prowadzenie różnych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów, rodziców i nauczycieli.
- Zapewnienie uczniom doradztwa w zakresie wyboru kierunku kształcenia i zawodu.
- Minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy wychowawczej w środowisku szkolnym i pozaszkolnym ucznia.
- Wspieranie wychowawców klas oraz zespołów wychowawczych i innych zespołów problemowo-zadaniowych w działaniach wynikających z programu wychowawczego szkoły i programu profilaktyki o których mowa w odrębnych przepisach.